Friday, December 24, 2010

Tanah Tumpahnya Darahku.

Hari Ahad ini akan berlangsungnya perlawanan akhir
Piala Suzuki 2010 di antara Malaysia dan Indonesia pusingan
pertama yang akan berlangsung di Stadium Nasional Bukit
Jalil.

Dengan kekalahan yang agak memalukan pada perlawanan
pertama peringkat kumpulan, Malaysia berpeluang membalas
dendam kepada pasukan Indonesia pada perlawanan akhir ini.

Harap-haraplah pasukan Harimau Malaya akan mengaum dengan
megahnya pada hari Ahad ini. Muahahaha.

Oh ya, fyi aku dah pun beli tiketnya petang semalam. Taklah
ramai sangat orang pun. Sebab 1st day jualan tiket kot.
Almaklumlah, rakyat Malaysia kan suka buat kerja last
minute.

Oh ya, fyi jugak, ada seorang pemain Malaysia nih yang
berjaya menarik perhatian aku. Bek tengah Malaysia,
Muslim Ahmad. Dia muda lagi, tak silap aku baru 21 tahun.
Aku rasa dia main bagus dan layak main untuk Arsenal, pada
pandangan aku lah kan.


Apapun, aku harap barisan pemain muda Malaysia dapat
melakar sejarah dengan memenangi Piala Suzuki 2010 ini.


*p/s : dahulunya dikenali sebagai Piala Tiger dan Malaysia
cuma pernah layak ke final sekali pada tahun 1996 tetapi
kalah kepada pasukan Thailand, 0-1.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...